Muut tunnit

Muut tunnit

Muut tunnit

Kaikilla kouluillamme on myös runsas tarjonta erilaisia hatha jooga tunteja, niin lempeitä kuin hyvin dynaamisiakin. Hatha tunneilla emme käytä erikseen lämpöä, vaan huoneessa on normaali huonelämpötila.

 

Hatha tuntityyppejä:

Wall Yoga, seinä Jooga
Tunnilla käytämme apuna tunnettua jooga seinää. Joogaseinä on loistava apuväline, jonka avulla saa avattua kehon jäykkyyksiä tehokkaasti. Seinä auttaa lisäämään liikkuvuutta ja tilaa selkärangan nikamissa, poistaa jännitystä selästä ja niskasta sekä parantaa verenkiertoa painovoiman avulla ylösalaisissa asennoissa. ‘’Olet yhtä vanha kuin miltä selkärankasi tuntuu.’’- Vanha joogan sanonta

Prana Flow®
Prana Flow® on luova, energeettinen ja kokonaisvaltainen joogalaji, jonka on kehittänyt tunnettu yhdysvaltalainen jooganopettaja Shiva Rea.
Prana Flow® pohjautuu itse Tirumalai Krishnamacharya oppeihin, joka on modernin joogan oppi-isä. Kirjaimellisesti sana “prana” tarkoittaa elinvoiman energiaa, ja flow-sanalla taas viitataan tietoiseen, virtaavaan liikkeeseen. Harjoituksissä käytetään useita joogan työkaluja, kuten asanaa, pranayamaa, chantingia, meditatiivista työskentelyä ja wawe sequencing -tekniikkaa liikesarjoissa. Tunti sopii hyvin astangaa harrastaneille ja kaikille jotka haluavat dynaamista, virtaavaa vinyasa harjoitusta.

Yin Jooga -tunti soveltuu niin ensikertaisille ja niille joilla on jo kokemusta Yin joogaharjoituksesta ja perusliikkeistä.
Tunnin huomion keskipisteessä on kehon energiaradoissa ja energiakeskuksissa, eli meridiaaneissa ja chakroissa. Harjoitus tehdään normaalissa huoneenlämmössä, joten voit varustautua vaatetuksessa hieman runsaammin kuin Hot Yin Jooga tunneille. Tunnilla saatetaan soittaa musiikkia ja harjoitus päätetään toisinaan lyhyeen meditaatioharjoitukseen.

BarreYoga Nordicin Barre -tunnilla yhdistetään balettia ja pilatesta. Apuna käytetään seinään kiinnitettyä barretankoa. Harjoitus on voimakas ja yksinkertainen, joka vahvistaessaan keskivartalon syviä lihaksia tuo ryhtiä ja lisää koordinaatiokykyä ja kehonhallintaan sekä kiinteyttää erityiesti vatsan ja pakaroiden alueita. Tanssiaskelia ei varsinaisesti juuri oteta etkä tarvitse balettitossuja, sen sijaan sukat olisi hyvä olla jalassa.

Baby + Parent Yoga
Tälle tunnille ovat tervetulleita äidit ja isät vauvojen tai taaperoiden kanssa. Lapsen ikähaarukka n.0kk-1v/kävelyn alettua, tämä jotta sinun olisi helpompi rauhoittua ja keskittyä. Tarkoitus on tehdä joogaharjoitus vauvan tai taaperon ehdoilla ja nauttia yhteisestä hetkestä syvään hengittäen. Osa liikkeistä on mahdollisuus tehdä vauvan kanssa. Ota mukaan oma filtti tai vastaava vauvalle alustaksi.